Applicatiebeheerder

Functie omschrijving

  • Als applicatiebeheerder analyseer je complexe vragen op applicatiegebied. Je neemt hierbij een duidelijke regierol op je. Binnen het applicatiebeheerteam (5 collega’s) ben je de expert op het gebied van Office 365, Exchange, Sharepoint en Teams.
  • Daarnaast werk je mee in het project Identity & Access Management.
  • In jouw rol geef je niet op voordat er duidelijk is wat er aan hand en als het nodig is dan schakel je de hulp van anderen in (intern en extern) om mee te denken wat er nodig om het issue op te lossen.
  • Het ene moment los je de vraag op van een student, op het ander moment kijk je mee met de docent zodat hij of zij weer verder kan. Ook vragen van andere collega’s beantwoord je en los je op zodat zij weer met plezier en succes gebruik kunnen maken van de applicaties.
  • Binnen de organisatie wordt gewerkt op basis van BYOD. De vragen die je krijgt kunnen dus betrekking hebben op zowel het Windows besturingssysteem als de Mac.
  • Om goed overzicht te houden op de werkzaamheden maak je een goede planning en documenteer je wat je gedaan hebt.

Functie eisen

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau verkregen door een relevante ICT-opleiding, of door de combinatie van werkervaring en training
  • Verder heb je minimaal drie jaar relevante werkervaring in de ICT waarin je te maken had met klantgerichte processen rondom applicaties in de ruimste zin
  • Je hebt goede kennis van het Microsoft platform (Office 365, AD, Azure, Windows 7/10, Skype for Business enz.)
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift;

Extra fijn als je

  • ervaring met identity & access management
  • ervaring hebt met SQL
  • kennis hebt van bijvoorbeeld XML, HTML of SOAP
  • heeft goede kennis van moderne technische architecturen gebaseerd op ‘Cloud’;
  • enige ervaring hebt als coördinator of projectleider, dit komt van pas bij de aansturing van de leveranciers.

Competenties

  • Je werkt zelfstandig en gestructureerd
  • Je bent een teamplayer die graag samenwerkt en de samenwerking opzoekt als dat nodig is
  • Je hebt oog voor de eindklant (ondersteunend personeel, docenten, studenten)
  • Je toont ownership
  • Je stemt af en weet wanneer je andere erbij moet betrekken
  • Je hebt een resultaatgerichte en pragmatische aanpak, waarbij je hoofd- en bijzaken weet te scheiden

Bedrijfsprofiel

Hogeschool met tal van specialistische hbo-studierichtingen op bachelor- en masterniveau. Binnen de organisatie zijn de ondersteunende diensten centraal ondergebracht in het Servicebureau.

ICT is belast met de voorbereiding, coördinatie en uitvoering van het ICT-beleid voor de gehele hogeschool. De afdeling beheert en onderhoudt alle binnen de hogeschool formeel in gebruik zijnde applicaties ten behoeve van onderwijs, bedrijfsvoering en kantoorautomatisering. Verder verzorgt de afdeling het beheer en onderhoud van de ICT-infrastructuur en ondersteunt zij alle medewerkers en studenten in het gebruik van ICT-apparatuur, -producten en -diensten.

Waarom is het leuk om bij deze organisatie te werken?

  • Veel verscheidenheid en diversiteit en dat maakt het leuk en divers.
  • Het team begeeft zich steeds meer richting een regierol richting de leveranciers van de applicaties.
  • Veel vrijheid om de rol in te richten en initiatieven te nemen zoals jij dat goed acht.
  • Pro-activiteit en initiatief worden ZEER gewaardeerd.

Arbeidsvoorwaarden

  • Aanstelling en honorering vinden plaats volgens de cao-hbo.
  • Er is sprake van een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder ruime verlofregelingen (meer dan 40 dagen!) die een goede werk-/privébalans mogelijk maken en een “dertiende maand”.