Interim Webmaster / Senior Applicatiebeheerder

Functie omschrijving

Verantwoordelijkheden:

  • Je beheert functioneel de systemen voor digitale communicatie en dienstverlening en voert technische taken uit op de websites:
  • Je bent verantwoordelijk voor de goede inzet van moderne webtechnologieën (web-analytics, meerdere CMS’en, DNS-beheer, SEO, Social Media, webservices en -servers, cloudoplossingen, (interactive) designs, web frameworks en van programmeer- en scriptingtalen);
  • Je draagt bij aan de doorontwikkeling van de websites;
  • Je bent verantwoordelijk voor het operationeel houden van gemeentelijke websites en de onderliggende meerdere CMS’en;
  • Je adviseert proactief over technisch e/o functionele aanpassingen en verzoeken, ook in het kader van wet- en regelgeving en richtlijnen (zoals BIO, AVG en WCAG).

Functie eisen/knock out criteria

  • Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar recente (sinds 2015) werkervaring als webmaster of senior applicatiebeheerder;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met meerdere CMS’en;
  • Je hebt aantoonbare recente ervaring (sinds 2015) binnen (gemeentelijke) overheid, digitalisering van de dienstverlening en informatievoorziening en de landelijke trajecten daarin;
  • Je hebt ervaring met cloud- en containerplatformen;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met scrum/agile/devops.

Competenties

  • Goed plannen en organiseren;
  • Zelfstandig werken en werkzaamheden prioriteren;
  • Proactief en innovatief;
  • Klantgericht;
  • Flexibel en stressbestendig;
  • Creatief en oplossingsgericht;
  • Gericht op samenwerking, een teamplayer, coachend en didactisch vaardig;
  • Sterk analytisch denkvermogen.

Bedrijfsprofiel

Als ICT-bedrijf van Rijk van Nijmegen (iRvN, www.iRvN.nl) beheren zij, onder andere, de web omgevingen van Gemeente Nijmegen. Dat zijn specifieke thema-websites maar ook zijn het de portalen waar burgers aanvragen in doen, gegevens in opvragen en communiceren met de gemeente. De digitale dienstverlening aan de burgers, dáár gaat het om.

Binnen iRvN bestaat een ‘webteam’ waar het beheer van de Nijmeegse websites, de midoffice en de digitale formulieren is georganiseerd. De webmaster/senior-applicatiebeheerder die we zoeken, zal deel uitmaken van dat team. Daarnaast zal de webmaster/senior-applicatiebeheerder deel uitmaken van het TeamOnline van Gemeente Nijmegen waar de digitale dienstverlening van de gemeente verder ontwikkeld wordt.

Arbeidsvoorwaarden

  • Standplaats: Nijmegen
  • Startdatum: 01-04-2021
  • Einddatum: 30-06-2021
  • Optie tot verlenging: 2 x 2 maanden
  • Uren per week: 16- 24
  • Overig: Je bent inzetbaar vanaf 01-04-202 (of in overleg zo spoedig mogelijk) tot en met 30-06-2021 voor 16- 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 2 maanden.
  • Overig: Nederlandstalig cv en motivatie (must have) van maximaal 3 pagina’s A4 tot uiterlijk 22 maart 2021 17 uur