Business Analist

Leestijd: 4 minuten

Functie omschrijving

Als Business Analist sta je midden in de organisatie. En ben je een expert in het vertalen van business wensen naar concrete oplossingen en requirements die gerealiseerd kunnen worden. Je komt te werken in een dynamische en betrokken organisatie.

Je hebt overzicht over het brede stakeholder veld binnen de organisatie en brengt de juiste mensen samen om tot een concrete en werkbare oplossing te komen. Daarbij weet je je goed te verplaatsen in de business en maak je de vertaling naar de ICT oplossing die nodig is. Dit doe je samen met de Shared Service Centers.

Deze functie bestaat sinds een jaar binnen de organisatie en je kunt dus nog veel dingen opzetten en een eigen invulling aan processen geven.

Verantwoordelijkheden en werkzaamheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor het goed en betrouwbaar laten werken van de digitale processen voor leden, klanten en collega’s en voert verbeteringen door. Hierin ben je de schakel tussen de business, de gebruikers en de Shared Service Centers.
  • Binnen de organisatie ga je met alle betrokken partijen in gesprek om zo het proces in kaart te brengen. De ene keer ben je bezig met het OR proces en een volgend moment denk je mee over het proces rond de nieuwsbrief.
  • Bij al deze processen ben jij de spin in het web. Je denkt mee over wie er betrokken zijn bij het proces en zorgt ervoor dat de betrokkenen op de hoogte zijn en waar nodig aangehaakt worden.
  • Als je met de betrokken personen hebt gesproken ga je aan de slag met de uitvoering van de processen. Ook in deze fase schakel je met diverse mensen, van meer ondersteunende praktische medewerkers tot en met meer conceptuele mensen als marketeers of webmaster. Het is hierbij denken én doen.
  • Je werkt integraal voor de hele organisatie en daarom maakt de functie deel uit van de staf. In de praktijk werk je nauw samen met alle mensen die procesmatig iets willen aanpassen of wijzigen. Ook werk je nauw samen met de andere organisaties en de Shared Service Centers.
  • Jij bent de contactpersoon voor deze en andere externe samenwerkingspartners en je neemt namens de organisatie deel aan de change advisory board waar alle onderdelen samen de IT projectenkalender voorbereiden, prioriteren en beheren.

Functie eisen

Omdat deze functie vrij nieuw is binnen de organisatie zoeken we iemand die:

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding heeft en minimaal 5 jaar relevante ervaring heeft in een vergelijkbare functie.
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van het opstellen van klantrelatieprocessen die op het snijvlak tussen de business, klant en ICT liggen.
  • Daarnaast weet je deze processen en verbeteringen te realiseren en tot uitvoering en monitor je de resultaten.
  • Vanuit jouw kennis en ervaring ben je in staat om veranderingen in gang te zetten aan de hand van klantgerichte, operationele of financiële processen en parameters.
  • De regels van AVG en informatiebeveiliging zijn bij jou bekend en jij kunt jouw collega’s daarin adviseren.

Competenties

  • Binnen de organisatie is er veel ruimte om zelf invulling aan de functie te geven. Dit vind je leuk om te doen en is voor jou een uitdaging.
  • Je bent een prettige gesprekspartner en weet hoe je het gesprek aan gaat met leden van het management team en collega bonden.
  • Je hebt inzicht in het politieke, bestuurlijke en maatschappelijke krachtenveld en weet je daarin staande te houden.
  • Je weet een helicopterview te behouden in de verschillende informatiestromen en in contact met de verschillende stakeholders en collega’s.
  • Jij bent een energieke en ervaren professional die veel ervaring heeft in het inrichten van klantprocessen en daarbij gebruikte applicaties. De inrichting van de applicaties gebeurt in samenspraak met SSC-ICT.
  • Door jouw manier van werken weet je de vraag achter de vraag te achterhalen.
  • Niet alleen zijn communicatieve eigenschappen bij deze werkzaamheden erg belangrijk, maar ook organisatiecapaciteiten en goed kunnen luisteren zijn essentieel.

Bedrijfsprofiel

De organisatie is dé vakvereniging van en voor mensen in het onderwijs, bij de overheid, de publieke diensten en zorg & welzijn. Zij komen op voor iedereen die werkt, gaat werken, werk zoekt of gewerkt heeft in de publieke sector. Samen met de ruim 112.000 leden zetten ze zich in voor goede arbeidsomstandigheden en -voorwaarden. Dit doen ze door afspraken te maken over werk en inkomen (cao, pensioen), door te helpen bij loopbaanontwikkeling en het bieden van rechtsbijstand als het tegenzit.

Waarom is het leuk om bij deze organisatie te werken?

De betrokkenheid van medewerkers bij het werk en bij elkaar is hoog. Medewerkers zijn bereid om elkaar te helpen waar dat nodig is. Als het om de inhoud van het werk gaat, zijn medewerkers graag bereid om daaraan een bijdrage te leveren. De waardering voor medewerkers is hoog. De vrijheid van handelen is hoog (en soms ook weer niet doordat het een politieke omgeving is). De werkdruk is hoog. Er is altijd wat te doen. Dat maakt het anderzijds nooit saai en de dynamiek in de organisatie is groot. De medewerkers hebben allemaal het gevoel dat ze er voor de leden en voor de maatschappij moeten staan. Dus de maatschappelijke betrokkenheid is ook erg groot.

Arbeidsvoorwaarden

  • Je wordt onderdeel van een maatschappelijk relevante en dynamische organisatie die veel waarde hecht aan de ontwikkeling van haar medewerkers.
  • De baan is afwisselend met veel ruimte voor eigen initiatief, regelruimte en professionele vrijheid.
  • Deze functie valt in functieschaal 5 (€ 3.090 – € 4.232,00 bruto per maand) op fulltime basis (36 uur per week).
  • De organisatie heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een uitstekende pensioenregeling (via PFZW) en 30 verlofdagen.
  • Laptop en telefoon van de zaak.
  • Mogelijkheden voor het volgen van opleidingen. Alle benodigde opleidingen en trainingen die voor de uitvoering van het werk nodig of gewenst zijn worden betaald.
image_printPrint deze pagina