Interim Communicatieadviseur redactie & content

Leestijd: 2 minuten

Functie omschrijving

Als medior communicatieadviseur maak je onderdeel uit van het Ketenbureau i-Sociaal Domein. Samen met de senior communicatieadviseur draag je bij aan de verbetering van samenhangende marketing en communicatie naar gemeenten, zorgaanbieders en andere stakeholders en aan een krachtige positionering van het Ketenbureau. Dit doe je onder andere door het bijhouden van een goede contentplanning en het adviseren en ondersteunen van de collega’s bij het maken van goede, duidelijke content. Je weet van aanpakken en je bent ook zelf in staat om op een creatieve en verrassende wijze de verschillende doelgroepen te betrekken bij soms moeilijke boodschappen. Je participeert in diverse projecten waarin je adviseert over de communicatie- en communityaanpak.

Daarnaast ben je eindverantwoordelijk voor het beheer en ontwikkeling van de website, de nieuwsbrief en de LinkedIn-pagina. Je beschikt over een grote mate van zelfstandigheid en wij verwachten dan ook eigen verantwoordelijkheid en de ruimte om zelf te bepalen hoe je je werkdag invult.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Adviseren over communicatiedoelstellingen en bijbehorende inzet van middelen
  • Signaleren van informatie- en communicatiebehoefte bij de doelgroepen
  • Dagelijks beheer van de website i-sociaaldomein.nl, door ontwikkelen van de website (inclusief functioneel beheer)
  • Eindredactie blogs en nieuwsberichten van collega’s
  • Opstellen en redigeren van teksten voor de verschillende doelgroepen
  • Bijhouden contentkalender
  • Samenstellen en versturen nieuwsbrief (ca. 15 keer per jaar)
  • Beheer van bedrijfspagina op LinkedIn
  • Beeldredactie en (eenvoudige) beeldbewerking
  • Uitvoeren van effectmetingen van communicatie-activiteiten
  • Sparringpartner voor collega’s.

Functie eisen/knock out criteria

  • Minimaal afgeronde hbo opleiding in de richting van Communicatie of Journalistiek
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur op hbo werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met adviseren en ondersteunen van adviseurs en projectleiders bij de inzet van online en offline kanalen.
  • Redactionele vaardigheden (3 voorbeelden meesturen met CV/motivatiebrief).
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het plannen en organiseren van bijeenkomsten en overleggen.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met CMS-systemen (bijvoorbeeld Pleio) en het optimaliseren van online kanalen.
  • Je hebt werkervaring bij gemeenten of een zorgaanbieder.
  • Je hebt werkervaring in het sociaal domein.
  • Je hebt ervaring met het profileren van een organisatie op LinkedIn.
  • Je hebt kennis van digitale toegankelijkheid.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Klantgerichtheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Integriteit
  • Zelfontwikkeling

Bedrijfsprofiel

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) werkt aan een krachtige lokale overheid. VNG Realisatie stelt daarbij de lokale uitvoering van de maatschappelijke opgaven door gemeenten centraal. Onder meer door het actief participeren in de netwerken van gemeenten en hun partners, daar samenwerking te stimuleren via ‘samen organiseren’ en waar mogelijk standaarden te ontwikkelen die de dienstverlening van gemeenten verbeteren.

Zo draagt VNG Realisatie bij aan vier gemeentelijke speerpunten:

  • werken als één overheid, met leden en partners, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken op sociaal, fysiek en veiligheidsdomein;
  • verbeteren van de dienstverlening;
  • een efficiënte en wendbare organisatie;
  • anticiperen op de toekomst.

De communicatieadviseur gaat werken voor het Ketenbureau i-Sociaal Domein. In het Ketenbureau i-Sociaal Domein werken gemeenten én zorgaanbieders samen om de vermijdbare administratieve lasten in het sociale domein structureel te verminderen. Met als doel: kwalitatief goede zorg en ondersteuning bereikbaar en betaalbaar houden. Het Ketenbureau i-Sociaal Domein is verantwoordelijk voor de praktische uitvoering en wordt inhoudelijk aangestuurd door de Stuurgroep i-Sociaal Domein. Hierin zijn zowel gemeenten als zorgaanbieders vertegenwoordigd.

Arbeidsvoorwaarden

  • Start opdracht: 15 maart 2021
  • Einddatum: 30 juni 2021
  • Optie tot verlenging: in overleg, telkens voor drie maanden
  • Maximale duur contract: 36 maanden
  • Aantal uren per week: 32
  • Standplaats: Rotterdam en Den Haag, momenteel vanuit huis
  • Uurtarief: in overleg (excl. BTW en incl. reis- en verblijfkosten, dienstreizen en andere opslagen)
    Je gebruikt je eigen laptop en mobiel
  • CV en motivatie aanleveren voor 1 maart 2021 17:00 uur
image_printPrint deze pagina