Interim Product Owner WOZ

Leestijd: 3 minuten

Functie omschrijving

Je bent iemand die de vertaalslag kan maken van gebruikerswensen naar IT-oplossingen en -producten. Die een kei is in samenwerken en communiceren met collega’s, en die kennis heeft van functioneel beheer van applicaties en Geo-informatieproducten.

Als Product Owner hou je je onder andere bezig met de dienst Waardering Onroerende zaken (WOZ) binnen het Kadaster. Je bent in staat wensen en behoeften van gebruikers te toetsen en prioriteren. Daarbij ben je beheerder van de Product Backlog. Je stelt User Stories op voor het IT-team. Je bent de schakel tussen IT en de stakeholders. Door jouw analytisch vermogen ben je in staat een vertaalslag van doelen naar resultaten te maken en weet je het gewenste resultaat op efficiënte wijze te realiseren. Je werkt in teamverband en op jouw eigen wijze stuur je als Product Owner teams aan.

Verantwoordelijkheden:

  • Het scherp krijgen van de requirements en het uitwerken van deze requirements in features en user stories;
  • Het actief afstemmen en realiseren van de planning en de prioritering van de features met stakeholders en dit duidelijk maken aan het IT-team;
  • Je denkt mee in het realiseren van de ambities van de dienst WOZ van het Kadaster vanuit jouw verantwoordelijkheden;
  • Je richt je op het vernieuwen, optimaliseren en in stand houden van de dienst WOZ;
  • Je werkt actief samen en functioneert als sparringpartner voor de Productmanager WOZ en voor directe collega’s;
  • Bij kansen en problemen werk je oplossingsgericht door jouw inzicht in de benodigde functionaliteit van diensten en applicaties;
  • Je bent de schakel tussen de GVA en IT.

Functie eisen/knock out criteria

  • Nederlands taalniveau minimaal B2;
  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met ontwikkeling en beheer van diensten en applicaties;
  • Minimaal 3 jaar ervaring van/met methoden zoals Agile en Scrum;
  • In bezit van Product Owner certificaat;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Product Owner;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met een organisatie die maatschappelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld;
  • Kennis van het overheidsstelsel van Basisregistraties en Landelijke Voorzieningen is een pré:

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardig
  • Je bent onafhankelijk waardoor je zelfstandig functioneert en adequaat inspeelt op veranderende omstandigheden;
  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen maar is daarbij omgevingssensitief en sterk in de samenwerking;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Je hebt een analytisch denkvermogen en bent oplossingsgerichtheid;
  • Je bent proactief en initiatiefrijk;
  • Klantgericht;
  • Teamspeler;
  • Analytisch vermogen.

Bedrijfsprofiel

Naast de wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren zij onder andere de Landelijke Voorziening WOZ en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Binnen Kadaster IT werken ze met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. GVA levert de Product Owners voor de IT-teams. Vanuit een dynamische omgeving bieden zij een informele werksfeer.

Het team Waardering Onroerende Zaken (WOZ) is op zoek naar een Product Owner.

Het op peil houden en vernieuwen van de informatievoorziening van de primaire bedrijfsvoering binnen het Kadaster. Dat doet de afdeling Product- en Procesbeheer (PPB) van de directie Geo- en Vastgoedinformatie en Advies (GVA). Door tijdelijk afwezigheid zijn wij op zoek naar een ervaren Product Owner.

Arbeidsvoorwaarden

  • Standplaats: Apeldoorn
  • Startdatum: 15-04-2021
  • Einddatum: 15-09-2021
  • Optie tot verlenging: 1 x 2 maanden
  • Uren per week: 32-36
  • Je bent inzetbaar vanaf 15 april 2021 of zo spoedig mogelijk tot en met 15 september 2021 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maanden.
  • Overig: Nederlandstalig cv (must have) van maximaal 3 pagina’s A4 en een motivatiebrief tot uiterlijk 18 maart 2021 17 uur. In jouw cv komen de eerder genoemde functie eisen duidelijk naar voren.
  • In jouw motivatiebrief geef je een toelichting op de volgende punten:
    • Beschrijf een recente succesvolle gebeurtenis (max. 300 woorden) waarin je jouw kennis en ervaring als Product Owner nodig had.
    • Beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe je deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
    • Je toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door jou geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
image_printPrint deze pagina